Απροβίβαστος» και φέτος έμεινε ο μέσος όρος

Λευκωσία: «Απροβίβαστος» και φέτος έμεινε ο μέσος όρος στο μάθημα των Νέων Ελληνικών όπως φαίνεται από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των Παγκύπριων Εξετάσεων, τα οποία αναρτήθηκαν την Τετάρτη στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας και στάληκαν στα σχολεία για να ετοιμαστούν τα απολυτήρια.

Πάνω από 4.000 υποψήφιοι έγραψαν κάτω από τη βάση στο μάθημα. Ωστόσο, όπως φαίνεται από τα αποτελέσματα, οι μαθητές «πάτωσαν» και σε άλλα κύρια μαθήματα, όπως στη Βιολογία και τα Μαθηματικά.

Πρόκειται για τις αρχικές βαθμολογίες που συγκέντρωσαν οι μαθητές στα μαθήματα που εξετάστηκαν, οι οποίες την άλλη εβδομάδα με την κατάλληλη και απαραίτητη επεξεργασία που θα τύχουν, θα καταδείξουν και τους επιτυχόντες υποψηφίους. Δηλαδή, εκείνους που θα εξασφαλίσουν θέσεις στο Πανεπιστήμιο Κύπρου και το ΤΕΠΑΚ.

Η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων έγινε ακριβώς τη μέρα που υπολόγιζε η Υπηρεσία Εξετάσεων, χωρίς οποιαδήποτε καθυστέρηση.

Παρατηρώντας κάποιος τους μέσους όρους των μαθημάτων, διαπιστώνει ότι αυτός των Νέων Ελληνικών δεν άγγιξε ούτε και φέτος γερά τη βάση του δέκα, αφού ήταν μόλις 9,95. Μια ανάσα από το δέκα και ελαφρώς βελτιωμένος σε σχέση με τον περσινό που ήταν 9.53.

Για την ιστορία σημειώνεται ότι ο μέσος όρος των Νέων Ελληνικών το 2008 ήταν 9,76 και το 2007 μόλις 8,08.

Με βάση λοιπόν και το φετινό μέσο όρο του μαθήματος διαπιστώνεται για ακόμη μια χρονιά ότι ο ενθουσιασμός της συντριπτικής πλειοψηφίας των υποψηφίων για το εξεταστικό δοκίμιο των Νέων Ελληνικών και τα βατά του θέματα, δεν ήταν αρκετός για να φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Οι μέσοι όροι των φιλολογικών μαθημάτων (Νέα Ελληνικά, Ιστορία, Αρχαία Ελληνικά και Λατινικά), τα δύο χρόνια παρουσιάζουν αυξομειώσεις. Τα Νέα Ελληνικά ανέβηκαν λίγο, όπως και τα Αρχαία Ελληνικά και τα Λατινικά, ενώ η Ιστορία είχε πτώση.

Ερωτηθείς σχετικά με την εικόνα αυτή και κυρίως για την εικόνα που παρουσιάζουν τα Νέα Ελληνικά τα τελευταία χρόνια, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Φιλολόγων, Δημήτρης Ταλιαδώρος δήλωσε στον «Φ» ότι «περίπου κυμαινόμαστε στα ίδια επίπεδα με πέρσι και ακριβώς μέσα από τα αποτελέσματα αυτά καταδεικνύεται ότι υπάρχει πρόβλημα, ιδιαίτερα σε θέματα Γλώσσας και δευτερευόντως της Ιστορίας».

«Μια διαπίστωση που γίνεται την τελευταία πενταετία και δυστυχώς παρατηρούμε ότι το Υπουργείο Παιδείας δεν προχωρεί στη λήψη των ενδεδειγμένων μέτρων που θα ενισχύσουν τη γλωσσομάθεια και τη γλωσσική επικοινωνία και ικανότητα των μαθητών μας».

«Καλούμε τον υπουργό Παιδείας» συνέχισε ο κ. Ταλιαδώρος «να προχωρήσει στην επιστημονική αξιολόγηση των αποτελεσμάτων, ορίζοντας ειδική Επιτροπή και στη συνέχεια να προχωρήσει στη σύγκληση σύσκεψης με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων για συζήτηση των μέτρων που απαιτούνται να ληφθούν άμεσα».

«Θυμίζουμε επίσης και παλαιότερες δηλώσεις του υπουργού, για ενίσχυση της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών που θα βοηθήσει και τη γλωσσική ικανότητα των μαθητών στη χρήση της Νέας Ελληνικής», ανέφερε.

Όσον αφορά το γεγονός ότι σχεδόν κάθε χρόνο οι περισσότεροι μαθητές βρίσκουν ιδιαίτερα εύκολα τα θέματα των Νέων Ελληνικών αλλά στο τέλος τα αποτελέσματα είναι απογοητευτικά, ο κ. Ταλιαδώρος επεσήμανε ότι αυτή είναι μια άλλη παράμετρος, η οποία καταδεικνύει ότι «δεν έχουμε βοηθήσει τους μαθητές μας στη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης».